Heinäkuun ollaan enemmän ja vähemmän aktiivisesti totuteltu metalliesineeseen.

Kun ei meillä oikeaa kapulaa ole niin ihan tavallinen ruokalusikka on toiminut näin alkuun harjottelun kohteena. :D Alkuun Tao oli vähän et iuuu jotain kovaa ja kylmää hyii, mutta kun aloiteltiin ihan vain lusikan pinnalta kanaliemen/kermavaahdon/muun namin nuolemisella niin pian lusikasta tuli tosi kiva.. ;) Sitten aloin laittamaan lusikan sen lusikkaosan alle nami, jonka Tao sai vain hiukan lusikkaa hampailla siirtämällä.

Kun Tao siirsi hyvin lusikkaa omaaloitteisesti maassa saadakseen, laitoin lusikan alle sekunniksi sen suuhun niin, että hampaat koski metalliin ja heti jotain supernamia. Toistin muutaman kerran ja jätin sitten lusikan juuri Taon suun eteen, mutten sanonut mitään. Melko nopeasti Tao haukkasi ( ei kunnon otteella, mutta otti silti suuhun). Palkkasin. Tätä ollaan tehty nyt pari viikkoa.

Tänään siirryin ensimmäisen kerran vaatimaa maasta minulle käteen lusikan antamista. Ensin laitoin lusikan sen suuhun n. yhdeksi-kahdeksi sekunniksi ja otin sen siltä ja annoin namin. Sitten laitoin lusikan maahan ja annoin puiselle noutokapulalle olevan käskyn (´kapula´). Ensimmäisen kerran Tao teki hieman empien ja pudotti kerran maahan ennen kuin kerkesin ottamaan sen siltä, mutta jo viidennellä toistolla se ei enää miettinyt vaan tarjosi heti kun lusikka oli maassa niin sen nostamista ja minulle antamista. Lopetin siihen ja annoin iltaruuan höystettynä kanalla, kun pikkuherra oli tehnyt tosi hyvin.

Nyt pitäisi vaan saada ostettua oikea metallinen noutokapula ettei jumiteta lusikkaan. Mä olen kuitenkin ihan tosi tyytyväinen kuinka nopeesti Tao ainakin metallisen lusikan hyväksy! On se vaan nii hianopoika.<3 Mä rakastan sen ilmettä, kun se hoksaa jotain uutta. "Ahaaaa VAU siis tätä sä halusit ja ny mä saan paaljonruokaa koska mä oon niin hyvä" :)

Eilen illalla Taolta löytyi kaulasta punkki. Myös Tessulla oli perjantaina rinnassa punkki. Yhhh kesän huonoja puolia kun on kaikkia ällöjä ötököitä. :s Mut ei se mitään ku on muuten vihreetä lämmintä valosaa ja ihanaa! :D :)