Kiitos vielä kaikille vuodesta 2009!

Taon 2009 tavoitteet täyttyivät melkein kokonaan.
Viralliseen tokokokeeseen osallistuminen
Ensin kolme möllitokoa (2-tulos, 1-tulos, keskeytetty (minä keskeytin ja jatkettiin namilla auttaen kun tao jumittu) ja lokakuussa sitten virallinen tokoe ja tuloksena 177p alo-1. =)
Aloittaa agility
Helmikuussa aloitettiin agilityn B-kurssilla Koirakoulu Kompassissa, jossa käytiin vuoden aikana myös C ja D-kurssit. Toukokuussa aloittettiin myös HSKH:n junnuagilityn alkeet ryhmässä, jossa treenataan edelleen. Muutamissa mölliagikisoissa käytiin myös (vaikka taitojen puolesta meidän ei kyllä pitäisi, mutta joo..) 
Pariin näytteelyyn osallistuminen ja toiveena saada tarvittava H
4.4 erkkari ja 4.7 Tuusula joista mollemista H. Eli nyt "pakollinen" näyttelytulos saatu. :))
Terveystutkimukset
Jäi tutkimatta. :/ Nyt kuitenkin tarkoitus on helmikuussa tutkituttaa.
"Tao säilyttäis ton sen niin elämän myönteisen iloisen asenteen"
Tärkein toive tavoite toteutui, vaikka kun Taavi tuli mä pelkäsin että mihin mun iloinen virkeä Taoni katosi kun toinen oli niin väsynyt, kun kovasti vahti pikkuveljeä. Palasi kuitenkin takaisin normaaliksi. Muutenkin Taon kanssa ollut aivan mahtava vuosi. Pieni rakkain rakkain pystykorvainen sheltti, joka on maailman viisain, ymmärtäväisin ja oppivaisin. Kiitos että olet olemassa.<3

Tessun tavoitteena oli mennä viralliseen näyttelyyn, mutta en mä lopulta kehdannut ilmottaa sitä mihinkään. :D Ehkä ensi vuonna tai sitten ei. Kahdessa mätsärissä kuitenkin pyörähdettiin. Kerran se oli mukana Taon treeneissä, kun Tao ei voinut mennä ja Tessuhan tykkää. :D Myös vapaana olo lenkit on edistynyt huimasti ja Tessu on alkanut tulemaan oikeasti jo luokse. Korvien kanssa ei ollut ongelmia tänä vuonna (varmaan eka vuos ikinä!), mutta sydämestä löytyi pieni sivu ääni. Siihen ei kuitenkaan täydy syödä lääkeitä tai mitään niin kauan kun se ei vaivaa tai aiheuta oireita.

Syyskuussa meidän perheeseen liittyi sijoitukseen tullut Taavi! Ei mulle pitänyt tulla toista shelttiä, mutta niin vaan se tossa leikkii ja mä olen maailman onnellisin että se tuli meille.<3 Kiitos Sirpa, kiitos että mulla on maailman ihanimmat koirat!

Vuodelle 2010 olen miettinyt vähän tavoitteita, saa nähdä kuinka paljon jää vain tavoitteksi, mutta yritetään. :) Tärkeintä kuitenkin on, että harrastaminen on kivaa!

TAO
Toko
- Säilyttää toko yhtä kivana kuin se nyt on (sekä koiran että ohjaajan mielestä)!
- TK2
- VOI liikeet valmiiksi
- Suunnittella jokainen treeni huolella etukäteen.
- Kirjata ylös jokaikinen pienikin treeni.
- Tarpeeksi treeniä vieraissa paikoissa, vierailla kentillä, eri alustoilla, eri häiriöissä...
- Pitää vuoden aikana vähintään kaksi kahden viikon totaalitaukoa jolloin ei tehdä mitään tokoon viittaavaakaan.
- Pitää viikossa vähintään kaksi päivää ilman tokon treenausta.
- Kadottaa haukahtaminen tietyistä liikkeistä, joissa se vielä haukkuu. (ruutu, hyppy...)

Agility
- Mun pitää alkaa oppia jotain. :s Koira oppis heti ku mäki vaan.
- Mieluummin jättää tekemättä kuin tehdä jotain sinnepäin.
- Mun pitää miettiä mitä mä haluan joltain treeniltä
- Suunnitella treenit etukäteen.
- Kepit itsenäiseksi ja sisäänmenot kuntoon.
- Mun pitää lukea teoriassa paljon materiaalia agilitysta.
- Kontaktit varmaksi, vaikken mä pysähdy.
- Ehkä loppuvuodesta virallisiin kisoihin? ehkä.

Muu
- Oppia leikkimään taas yhdessä ihmisen kanssa ja olla rentoa ja kivaa.
- BH koe????
- jäljen tai esine etsinnän alkeet,
- Terveystutkimukset alkuvuodesta
- Juoksemassa (tai talvella hiihtämässä) vähintään 1krt viikossa.
- Luonnetesti
- Fyssärilla käynti säännöllisesti ja sieltä saatujen jumppaohjeiden yms. noudattaminen.
- Yksi lepopäivä viikossa jolloin ei tehdä mitään. Ulkoilu rauhallista ja kevyttä.
- Ohitukset lenkillä toimimaan ja itsestäänselvyyksiksi.
- Temppujen opettelua.
- Paino putoamaan 1kg ja ihannepainossa pysyminen. Kehonhallinnan kehittyminen ja kunnon kasvattaminen.

TAAVI
Toko
- Oppia että toko on kivaa!
- ALO1 (?)
- Päästä johonkin ryhmään treenaamaan.

Agility
- Oppia kaikkien esteiden oikeaoppinen suorittaminen. (kepit, varmat kontaktit...)
- Hyvin irtoava innokas koira, jolla on kivaa.
- Pieniä ohjausjuttuja

Näyttely
- Oppia seisomaan ja ravaamaan nätisti.
- Mä voisin oppia esittämään sitä edes kohtuullisesti.
- Mätsäreissä käyntiä ja kehäkokemuksen saantia.
- Jos pikkumiehestä kasvaa nätti niin näyttelyissä käyntiä

Muu
- Oppia oppimaan. Koira joka tarjoaa itse toimintaa (opetellaan naksun kanssa juttuja)
- Jäljen alkeet.
- Terveystutkimukset?
- Oppia lenkeillä ihmisten ja koirien kauniisti ohittaminen
- Ei treenata liikaa vaan annetaan toisen olla lapsi.
- Mä en saa verrata sitä Taoon!
- Vapaana olo supervarmaks!
- Leikkiminen

TESSU
- Muutamassa mätsärissä käynti.
- Pientä tokoilua, seuraamisen mieleenpalautus. (johonkin supermölli kokeeseen, jossa saisi palkata namilla??)
- Opetella muutama uusi temppu.

KAIKKIEN KANSSA
- Edetä koiran ehdoilla ja ei ottaa paineita tavoitteista! Yhdessä tekemisen pitää olla KIVAA!!!
- Pysyä terveenä



HYVÄÄ JA ONNELLISTA VUOTTA 2010!!!