Viime sunnuntaina 31.1 Tessu täytti kahdeksan vuotta.<3 Syntymäpäviää juhlistettiin kermaakun voimin. Niin epäterveellistä, mutta niin namia. ;)
Tessun "tokoilua" 27.1.2010
(ehkä pitäis harjotella useemmin ja rakentaa seuraaminen uudestaan ;D)
Tessua on syttäminen, että mä innostuin tokosta. Vähän hidas, vähän hassu, vähän höpsö ja ihan paras = TESSU <3 Onnea 8-vuotiaalle meidän perheen aivoille!

Samana päivänä, kun Tessun synttärit oli Taon eka avoimen luokan tokokoe Purinalla. Mua jännitti paljon, jotkut "ehkä" huomas. :D Varsinkin ennen paikkallamakuuta mietin niin et miks ilmottauduttiin ollenkaan kokokokeeseen, kun toi koira ei vielä kotonakaan osaa. Kiitos kaikille paikanpäälä olleille jotka, sai mut pysymään jotenkuten järjissäni! =D Jotenkin musta tuntuu, että ilman teitä olisin saattanut jättää paikalla makuun väliin, kun aloin muodostaa omia kuviani kuinka Tao lähtee ja pilaa muiden suoritukset tai jotain sellaista.. Vaikka eihän se ikinä ole harjoitellessakaan minnekkään lähtenyt, ja nyt ajateltuna tuntui ihan tyhmältä panikoida niiin paljon, mutkunmutkun.

Paikalla makaaminen 10
Tao vilkuili vissiin jonkinverran sivuille? Ja mä ite sähelsin jotain alussa. Mutta ihan ok. Tao meni vasta tokalla käskyllä maahan ja tokalla sivulle, mt annoin uuden käskyn heti perään. Mä olin yllättyny kuinka nopeesti 3min piilossa meni, oisin luullut että se tuntuisi niiin pitkältä..

Seuraaminen 9
Aika kivaa. Tao on taitava.<3 Alussa hassukoiraeläin vähän jäi kattelemaaan tuomaria, jolle annoin meidän noutokapulan, jostajohtuen eka perusasento vino. Vasemmalle käännöksessä mun jalka vähän tais tönästä tao (ja tao vaan paino vahvemmin kiinni). Oikealle käännös hyvä (sellai just millanen mä haluisinki et seon), täyskäännös ihan kauhee, Tao katos ihan jonnekkin. Mä mietin vasta seuraamisen aikana, että täyskäännös oikeaan vai vasempaan ja tein oikeaan. Ois vaan pitäny tehä vasempaan, kun se on helpompi Taolle, mutnojoo. Kokonaisuutena seuraaminen oli mun mielestä kyl aikas hyvää pienine virheineen. Ei pahaa edistämistä ja sellasta ihan Tao seuraamista. <3 (+Mun oma kävely ei vieläkään hyvää, mutta ehkä vähäsen parempaa kuitenkin kuin joskus..)

Liikkeestä maahanmeno
10
Maahanmenot ei ole enää niin nopeita kuin joskus, mutta ihan riittävän nopeita nyt kuitenkin. Tää on seuraamisen lisäks avoimen luokan liikkeesistä ainoa, jonka mä voin väittää Taon oikeasti osaavan. :D

Luoksetulo 10
JEE! Tää onnistu jeee! Mä en ois uskonu et se pysähtyy noin hyvin. =D Jätin käsimerkin vähän pitkäks  aikaa päälle, kun ajattelin ettei Tao kuitenkaan pysähdy nopeesti.9


Likkeestä seisominen
8
Seisahtuminen ihan jees, koiran taakse mennessä Tao kääntyi. Tää like on ihan kesken ja vielä kotonaki harjoitellessa ei mtenkään varma liike.

Noutaminen
9
äääh Tao nousiseisomaan ja meni eteenpäin ennen lupaa, kun heitin kapulan, pihisin jotain "nyteivieläoosiinävaa" ja Tao jäi odottamaan. Sen jälkeen oikein kiva nouto ja loppuperusasento suora (jess)!

Kauko-ohjaus 7
Vasta tokalla käskyllä istumaan. Ja oisko Tao liikkunut vähäsen?

Hyppy 9
Hieno! Sivulle palatessa Tao haukkui, mut sitä osasin odottaa kun treeneissäki on hypyssä haukkumisongelma (jota parhaillaan yritän korjata.)

Kokonaisvaikutus
8

Yhteensä 179p AVO1-tulos

http://www.youtube.com/watch?v=a-nm_j334CI&feature=channel
Video. Kiitos Sirpa kuvaamisesta!

Vitsit Tao on ihan huippu!<3 Kaikki liikkeet meni Taon tän hetkisen osaamisen mukaan ja se on niin ihana, kun se tekee niin tosissaan ja niin täysillä. Kun mä tiedän kuin se kokoaika tekee niin hyvin kuin se osaa ja voi että se on vaan niin täydellinen maaman kultamurunen. Mä jännitin kauheesti, mutta toi koira oli ihan rento. Leikki ulkona ja palkkautu lelulla, mitä se tekee vain kun "se on tosi hyväl mielel" tai siis ihan rento ja varma. Mä pidän Taoa aika pehmeänä, mutta se ei ottanut painetta vaikka mä olin hermona? Se teki koesuorituksen ihan niinkuin se olisi mikä vaan treeni.

Nyt pitäisi varmaan treenata avoimen liikkeet oikeesti valmiiksi ja varmaksi ja sitten katsella kevään kokeita. Paitsi et nyt meidän kisakirjassa lukee "saa siirtyä voi". :D Mut joo ehkä kuitenki nyt yritetään ensin saada TK2, kun tosiaan avoimenkin liikeistä monet on vielä kovin epäarmat ja sellaset ehkä osaa ehkä ei.. :)

1265454119_img-d41d8cd98f00b204e9800998e