Jaa-a. Oli varsin valaisevaa huomata millaiseksi meidän hihnakäytös(=käytöksettömyys) on mennyt, kun ollaan jo jonkin aikaa ulkoiltu pääasiassa vapaana (+pakolliset minihihnapätkät).
Huuhaa vaan Tao ja Taavi kisko kilpaa eteenpäin ku mitkäkin veturit ja välillä vaan painiksi tai muuten vain sinkoilua minen sattuun. Pakko alkaa panostaa taas viikottaisiin kaupunkikävelyihin..
Eli kun ulkona näkyy kahden sheltin ulkoiluttama ihminen, niin lienette tavanneet meidät. Vauhtia hidastamassa tiibetinspanieli, joka mahdollisesti kiskoo taaksepäin, jos jonnekkin.

Taon viime perjantain ohjatut tokot meni ihan mun omaan haahuiluun. En saanut mitään järkevää aikaan. Kaiken kaikkiaan tosi huonosti menneet treenit, mutta joskus vissiinkin näin. Mä tunsin vaan oloni tosi tyhmäksi, kun yritän selittää "kyl me oikeesti osataan", kun Tao pudotteli kapulaa ja palautti ravilla jaita ihan ihmeellisiä virheitä, mitä ei ole tapahtunut enää pitkiin aikoihin. Mun vika, ensi kerralla enemmän hereillä ja vähemmän turhanpäiväistä oleskelua. Ei koirakaan voi tehdä täysillä, jos mäkin ajattelen puoleksi ihan jotain muuta kuin sitä mitä ollaan tekemässä.

Lauantai-iltana Taapelilla oli atd:n agilityn alkeiskurssin valintatilaisuus 1/4. Meillä oli ihan älytömän hauskaa, vaikka me ollaan niin huonoja. :D Mä olen lähes varma, ettei meillä itse kursille ole pääsyä, kun tää yleishallinta on mitä on, mutta nää valintatilaisuudet on älyttömän hyvää kokemusta tolle kakaralle! Koirakot oli jaettu kolmeen pienempään ryhmään, kolmelle eri pisteelle.
Ensimmäisellä pisteellä oli siivekkeen kiertoa. Ensin hehkutus: Uskalsin päästää Taavin hihnasta eikä se karannut muiden luokse! Jes! Ite siivekkeiden kiertoa ollaan vähän tehty kotona, mutta tehtiin täysin alkeita namilätkällä ohjaten. Meni aika sähellykseksi, mutta ei se mitään, Taavi ei karannut toisten luo! :D
Toisella pisteellä oli yleistä kontakti kävelyä lelujen joukossa sekä hihnassa, että ilman. Vähän kiinnosti maassa olevat lelut, mutta mulla olevat namit + pallo oli vielä kivempiä, joten mentiin aika pomppupitoisella kävelyll eteenpäin. =D
Kolmannella pisteellä oli hyppy ja putki. Tähän asti Taavi oli välillä haukkunut, muttei kuitenkaan räksyttänyt, mutta putken näkeminen sai kontaktin katoamaan. Ja kun tuli meidän vuoro niin pieni hippusen hömelö sheltantilainen jumi putkeen juoksemaan ainakin 4 kertaa edestakaisin, ennen kuin se muisti minun olemassa olon. Hupsis, höpsö lapsi.<3 Leikkiminen ei näin vieraassa koirahäiriössä vielä onnistunut (aloitti - kuuli jotain - keskeytti), mutta varmaan harjoittelemalla oppii aika nopeasti, kun kävästiin ulkona, niin Taavi leikki kivan intensiivisesti. 
Mä haluan jollekkin pentukurssille, taapelilla tais olla hauskaa ja mulla oli hauskaa. =D

Maanantaina Taolla agilityä konallassa, ja nyt ma agility jää tauolle, kun kouluttaja pitää taukoa. Tehtiin simppeliä rataa, jossa ei ollut mitään erityistä vaikeaa kohtaa. Puomin kontaktit tuli tosi hyvin, vaikken käskenyt joka kerta erikseen! Jippii alkaiskohan Taolle vähitellen olla muodostunut puominkontaktin idea sinne pääkoppaan! Aalle oon miettiny etten vaatisi muuta kuin että se koskee selkeästi kontaktille, mutta pysähtyä ei tarvitse.. Täytyy vähän mietiskellä. Kepit on hyvät silloin kun mä en auta (=sekoita) Taoa liikaa, mutta kuitenkin vähäsen. Voisi ottaa tavoitteeksi, että kesän lopussa Taolla on varmat kepit kaikista suunnista, kun mä olen melko lähellä sen mukana ja vuoden loppuun mennessä itsenäiset. Tehtiin muuten ihanjärjettömän kovasti rämähtävä keinu (rämähti enemmän kuin muut keinut jota ollaan otettu), eikä mitään ongelmaa, vaan meinas tunkee sinne vähän turhanki vahvasti uudestaan.

Tokoilu on tällä viikolla ollut olematonta. Vähän kapulanpitoa ja  ei muuta. Taavi on tehnyt esineen kiertämistä ja Tessun kanssa leikitty laatikolla.
Tao suostuu muuten vihdoin leikkimään Tessun kanssa, niin että Taavikin saa osallistua. Tähän mennessä leikit on mennyt Tessu-Tao tai Tao-Taavi ja silloin Tessu-Taavi, kun Tao otetaan syliin, ettei se pääse väliin tunkemaan. Nyt Tao vihdoin antaa Taavin tulla Tessun lähelle. =)

1267650506_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
Vielä loppuun iloinen huomautus, että ulkona vapaana Taavilla on oikein kivasti korvat paikallaan, nyt vaan hihnakäytös kuntoon. =)