Tampereella käyty ja kyllähän oli kuuma ja ei mennyt ihan nappiin vaikka jotkut asiat toimi, mutta seliseliseli. Koe paikka oli aivan ihana ja maisemat mahtavat. Lisäksi koiran sai suoraan siitä uimaan järveen, että viilentyminen onnistui helposti!

Seuraaminen taluttimetta:
"Vähän oli polvikosketusta koiraan ja täyskäännös vielä hakusessa..ohjaajalla" "kannattaa ottaa kiintopisteitä, jotta kävelee suoraan" Äääääh niiin perus. Eikö ihan totta voisi järjestää sitä kävelykurssia tokoon? Koira osaa, ohjaaja ei. Mul ei ole videolla, mutta tuntu lisäks tosi vetelältä.


Maahanmeno seuraamisen yhteydessä 0
Okei harmittaa. Ei paljoo mut tarpeeks. Koko avoimen luokan ainut liike joka me osataan kympin arvosesti, ni menee nollaksi koska mä olen epäselvä ja Tao jää sen vuoksi seisomaan. (ja koska jossitella pitää iiihan pikkasen ni se olisi ollut ykkös tulos, jos maahanmeno ois ollut vaikka ysi. Mutta ei me jossitella, ei ainakaan muuta kuin tätä.ois ollut edes seisominen nolla ja maahanmeno kasipuol, ni ei tarvis :D)

Luoksetulo 8
"tuli hyvää vauhtia, mutta liikkui pysähdyksestä juuri vähäsen yli sen sallitun oman ruumiin mittansa" Mä olin jo ihan varma et Tao juoksee läpi, kun se ei edes ensin hidastanut kun pyysin pysähtymään, mutta pysähtyi sitten vähän jälkijättöisesti kuin seinään. Ilmeisesti osaaminen ei vaan ole vielä niin vahvaa, että saataisiin tää onnistumaan kokeessa. Nyt kuitenkin etenemisvauhti oli paaljon parempi  mitä se on ollut. (Tao laukkas ihan oikeesti reippaasti, eikä sellasta puoli hidasta. :))

Seisominen seuraamisen yhteydessä
"valmsiteleva osuus hyvä ja pysähdys ihan hyvä, mutta sitten se kääntyi takaisin tullessa" Samanlainen kuin tammikuun kokeessa, sillä erolla että nyt se kotona osaa.  Mä tahdon kyl se kotona osaa tekstin mun treeniliiviin. Täs vaihees Taon viretila oli liian matala ja se alko pikkasen paineistua musta.

Noutaminen 5
Alku oli ehdottomasti paras nouto ikinä. Tao lähti lujaa otti kapulan melkein ilman mitään epäröintiä ja lähti palauttamaankin ihan hyvin, mutta mitä lähemmäksi se mua tuli sitä epävarmempi siitä tuli ja lopulta se tiputti kapulan suusta. Annoin uuden käskyn ja Tao toi hitaalla ravilla sen mun luokse. Kehuin vaan ilosesti ja runsaasti ihan kun se ois tehny maailman upeimman  noudon, kun Taoti meinas olla menossa ihan jumiin.

Kauko-ohjaus 8
Mä olin ihan varma etten saa Taoa ollenkaan ylös, että tässä se jumittuu ihan lopullisesti. Ensin maahan tavittiin kaks käskyä, mutta muuten meni tosi hyvin ja vaihdot oli nopeemmat kuin viimekokeessa. Tao lopetti jumittamisenkin, tää on se juttu mitä ollaan hinkattu nyt paaaljon. Sitä ekaa istumaan nousua ja mä luulen, että se tiesi että se tekee koko ajan varmasti oikein ja oli sitä kautta rento, vaikka se tuntu tosi väsyneeltä.

Hyppy

Oikeen kiva. Mä en enää muista mitä siin oli, mut oisko ollut jotain perusasentoon palatessa. Vissiin hidas?

Paikalla makaaminen:
Päivänokoset!! Hiiiiiiidas maahanmeno. Pillosta palatessa Tao loikoili toisella lonkalla ja vaihtoi toiselle ja mä melkein odotin et milloin se laittaa päänmaahan ja alkaa nukkua. Kieli pitkällä läähätteli ja perusasentoon nousemiseen tarvittiin kaks käskyä.

Kokonaisvaikutelma 8

YHTEENSÄ 145,5pistettä 2-tulos

Mä en vielä olis hirmu huolissani siitä pienestä paineistumisesta. Taon viretila oli liian matala, jonka mä luulen johtuneen kuumuudesta. Hauveli tuntui jo ennen kehää pikkasen hitaalta ja kehän jälkeen suorastaan väsyneeltä.
Toisaalta nyt näki oikeesti mitkä liikeet on Taolle vielä epävarmoja. Noudon mä tiesin, se meni alkuosiltaan kuitenkin tosi hienosti ja treeneissä loppuosa yksittäin on toiminut, joten pitäis vaan vielä ketjutttaa hyväksi kokonaisuudeksi.
Seisominen ei näköjään edeleenkään ole tarpeeksi varma, että pienesti paineistuneena Tao jäisi oikein kun mä en ole näkösällä. Siinä mä uskoisin ettei auta kuin onnistuneet lukuisat toistot?  Sama luoksetulossa. Osaaminen ei ole vielä vakiintunut minne vain mihin olosuhteisiin ja tilanteisiin tahansa. Muuten virheet olikin pitkälti mun siinä tilanteessa tekemiä, joten niihin auttaa? öö no se kävelykoulu ja ehkä joku miten pidät hermot kasassa kurssi.

Yritän ilmottaa meidät varmaan 15.8 malminkartanon sirkuskentällä järjestettävään tokokokeeseen. Sitä ennen pitää vähän miettiä treenisuunnitelmaa. Taossa yks monista piirteistä jota mä rakastan on se että se tekee aina parhaansa, jota se taas tänään näytti. <3 Ei voi mitään jos maami on huono, Tao tahtoo silti tehä oikein.

1279458322_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
Farkut ei nyt välttämättä ole ihan fiksut, ku on lämmin. =D

1279458431_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
"mä tuun"

1279458555_img-d41d8cd98f00b204e9800998e    1279458773_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
Nurmen vierestä alkaa järvi! Idyllinen paikka pitää kesällä tokokoe!

1279458871_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Kuvista kiitos Linnealle!