Voi taavelia, ensimmäistä kertaa ikinä Taavi keskittyi OIKEASTI agilitykentällä! Voi miten mahtifiilis! Joo se kohelsi, mutta nyt se teki sitä mun kanssa, eikä yksinään. Siis miten hieno sheltti se osasikaan olla.<3 Ja kun se keskittyi, me pystyttiin vihdoin keskittyä asioiden oppimiseen. Ja kun se keskittyi muhun ja yhdessä tekemiseen, sitä pystyi palkkaamaan lelulla ilman pelkoa että koiruus on pian jossain kaukan.

Kuka on  opettanut Taavin pujottelemaan ohjureilla. Se pujotteli kuutta keppiä ohjureilla ja namialusta lopussa ihan ite! Ei enää hihnaa jarruttamassa ja estämässä ohjureiden yli loikkimista. Taavi osasi! Mä vaan seison jä lähetin eri kulmista haukkua sisään! Se taitaa oikeesti olla salaa viisas.<3

Puomin alastulolla Taavi tulee alas ja stoppaa, mutta jos palkka ei tule heti, se aloitti tarjoamaan vähän muuta (vain yksi tassu kontaktilla, nenä kiinni alustalla..). Onnistui paremmin, kun kouluttajalta tuli palkka ja mä vaan nostin Taavia puomin alastulolle. Neuvoksi keskittyä rauhaan ja kontaktilla oleskeluun, kun Taavi on niin sähelö. 

Pussia kangas ylhäällä kaksi kertaa. Taavin ainoa tehtävä pinkoa hirmusen lujaa läpi pallon perään ja niin se teki. :)

Päivän ohjausjuttu oli tvisti (kirjoitetaankohan se miten?).  Näytti vaikealta, mutta Taavin kanssa otettiin vasta esteen takaakiertoa, kun sekin on vielä harjoittelussa. Monennenköhan kerran mä hehktan kuin iloinen olen tästa alkeiskurssista!

 

Taon kanssa illalla ulkona 15 toistoa naksutellen noudon loppuosaa eli kapulan tuomista mulle sivulle. Laskin kapulaa ihan meidän lähelle ja ilman mitään käskyjä Tao sai palkkaa kun se toi kapulan mulle. Vaatimuksena kapula kulmureiden takana ja sivulla oikea paikka. Onnistuneita kaikki 15 ja vauhti kasvoi loppukohden ja saatiin sitä kaivattua varmuutta! Sitä ilmettä mä tahdon lopulliseen noutoon mitä viimeiset viisi toistoa oli!