1285516318_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Pikku Taoti kisasi ensimmäistä kertaa virallisissa agility kisoissa. Harmiksi myös minä olin siellä ja ”ohjasin” Taoa eli roikuin mukana ja sekoitin Taon menoa.

Tao mitattiin 31,3cm korkeaksi. Mini vaikka korkokengät jalassa. =D Taon mielestä tuomari oli tosi kiva ja vielä kivempi, kun se jutteli samalla kun mittasi. ”sä taidat olla kiertänyt kehiä aika paljon, kun noin nätisti seisot” tuomari selitti Taolle mitatessa. :D  Tao on hassu, kun keskimäärin se ihan tykkää kaikista vieraistakin ihmisistä, mutta jotkut on siitä tuolla tavalla erityisen kivoja.

Itse radat, niin no tota joo hei moi. Okei Tao on hieno ja minä huono. Ja huono ja tyhmä niin kuin oikeasti. Mitään mä en osaa, mutta silti muutama neuvo
1. Käytä koiralle kepeille sitä sanaa mitä käytät treeneissä.
2. Älä myöskään tunge ihan keppeihin kiinni äläkä yritä kulkea koiran vieressä, jos se ei sitä osaa.
3. Jos teet kohdat 1 ja 2 niin älä ainakaan jää jankkaamaan niitä miljoonaksi kerraksi vaan mene ohi
4. Ja jos erehdyt jäämään niin kun koira sattumalta lopulta tekee oikein niin lopeta rata siihen ja mene palkkaamaan.
5. Ja jos vielä jatkat ja tuleekin lentokeinu, teidän eka kisa päättyy siihen että kannat koiran pois sylissä ja pääset palkkaamaan sen vasta lämppäesteillä, kun otat kepit ja muutaman hypyn uudestaan.

Ja niin voi varmaan arvata että suorastaan älynihmelapsi mikaela tekee noin juuri kohtaan viisi asti. Voi Tao parkaa, kun mä en osaa.  L  Onneksi heti ekat kepit radan jälkeen meni oikein, mistä Tao sai jätti palkan. Ja onneksi Tao on niin kierroksilla, ettei se paineistu agilityssa minusta, koska muuten mä olisin voinut saada sille ties minkä kisainhon. Onneksi Tao on superi.<3

Ennen toista rataa otin keppejä, Sirpa katsoi ja huomasi siinä, että mä sanon Taolle koko ajan eritavalla. Onneks huomasit, koska muuten varmaan seuraavankin radan kepit olisi mennyt ihan samalla sanalla. Kiitos! Sitten Taon kanssa pieni kävely, vähäksi aikaa häkkiin ja vielä keinu ja hypyltä kepeille. Joi toimi ja toimi vauhdista ja toimi vaikeammaltakin puolelta.

Toinen rata meni paremmin. Ei ainakaan mitään ihan idioottimaista vaikka, ohjatahan mä en osaa. Tao oli kuitenkin ybersupermahtava! Ja tällä radalla oli hauskaa! Kepeille mentiin suosiolla helpommalta puolelta, vaikka se olisi ollut tuhat kertaa fiksumpaa lähettää Tao vaan kepittämään, mutta kun en mä uskaltanut. Sain Taon oikealle puolelle ja huah taas sekoitin keppikäskyt, uudestaan oikealla pyynnöllä ja niin onnistu, loppurata meni siinä, että mä olin niin helpottunut, että kepit onnistu. =D  Muurille unohdin ohjata kokonaan ja siitä 5 ja sitten viime hetkellä muistin putkelle eikä puomille, mutta siitä ei virhettä. Puomin kontakti oli hitaampi kuin treeneissä, mutta ihan jees ja sitten oltiinkin tehty koko rata. Tuloksena 17,21. Suoritus virheitä 10 (kepit, muuri) ja aikavirheitä 7,21. :D  Sijoitus taisi olla joku 7/25

Lopputuloksena mä olen maailman huonoin koiran omistaja, mutta Taoti on maailmanhienoin kiltein ja rakkain! Ja koska tokalla radalla erehtyi olemaan niin kivaa, niin taidetaan haluta kisaamaan vielä tänä vuonna. Kepit vain siihen kuntoon, että mä saan tehdä kuperkeikkoja vieressä. Taon opettaminen on niin paljon helpompaa kuin oma oppiminen. Jos vaikka marraskuussa tai lokakuun lopulla ilmoittautuisi jonnekkin. Nyt alkaa ohjatut treenit, joten sitten voi miettiä enemmän!