Viimeviikkojen treenailut. Tylsästi ja kuvattomasti, vaikka mulla olisi kamerassa sekä kuvia, että videoita. Mutta kone on hajoamispisteessä ja ihan täynnä. Mut pikkuveli oli aika kiva, se anto mulle sen vanhan koneen<3 Kunhan sais siihen vielä nettijohdon.  

Taolla on ollut yhdet huonot ja muutamat hyvät agitreenit. Tao oli superi molemmilla kerroilla, mutta taas jälleen kerran tuli todistettua ettei kannata lähteä treenaamaan, kun omat ajatukset ovat ihan muualla. Nojaa palkkasin vaan ihan kaiken, joten Tao ei toivottavasti huomannut, että mä olin ihan pihalla. Viime keskiviikon ohjatut agitreenit meni hyvin. Tää on niin kivaa treenata Taon kanssa ohjatusti!! :) Välistävedot meni kivasti. Tao kääntyy nätisti, mutta mä aina unohdun ihailemaan sitä ja unohdin ohjata seuraavan esteen. Taon estehakuisuus hypyille on lisääntynyt huimasti ja Tao eteni, vaikka mä jäin jälkeen. Keinu on Taon lemppari ja pysähtyi kiltisti, mutta olisi halunnut mennä keinua uudestaan uudestaan. Namiautomaatti. :) Kepeille samat  vanhat ongelmat, mutta kun lähti pujottelemaan, meni ihan kivasti (helpommalöa puolella). Huippukivattreenit!

Tokoilussa mä olen yrittänyt olla vielä normaalia tarkempi, ettei Tao joudu tilanteeseen, jossa se tekee väärin.Tavoitteena on ollut saada oikeaa viretta, oikeaa fiilistä siihen tekemiseen ja ihan hyvin sitä on ollutkin. Sivuvaikutuksena pientä ääntelyä, mutta tällä hetkellä en vielä koe sitä ongelmana. Namikipolle lähettely toimii jo koirahäiriössäkin n. 20-30metrin päähän. Seuraamisen käännökset on vaan kertakaikkisen järkyttäviä, enkä mä tiedä mitä me niille tehdään. Suorat eri tempoissa sujuu hyvin ja vire on kiva. Viikonloppuna sain videomateriaalia, niin voin sitten katsoa ja ihmettellä että misi ei toimi, ja kuinka huonoa se oikeesti on. Paikka on edelleenkin vähän liian edessä, mutta mä en jaksais välittää. Mun omat taidot ei varmaan riitä yhdistämään Taolle tarkasti oikeaa paikkaa ja hyvää iloista virettä. Tunnari on super! Vau, mä en olis vielä viime vuonna voinut uskoa, että Tao a) tykkää siitä noin paljon b) tekee sen noin hyvin. Edelleen 90% tunnaritreenistä on yhden kapulan etsimistä, mutta kun lisään muutaman vääriä kapuloita joukkoon ja kapulat esille, niin Tao haistelee ne ja tuo oman. Jeeee! Nyt täytyisi vaan pitää maltti mukana, etten mä pilaisi tätä.
Ruudussa olen käynyt syöttämässä namia. Istumiset on nyt arjessä käsky numero yksi. Ennen joka tilanteessa kuului mennä maahan, nyt pitäisi istua. Liikkeestä istuminen liikkeenä näyttää tällä hetkellä ihan kivoilta. Noutoja 1puu, 1metalli, 1puu eli vuorotellen koska Tao on jostain syystä pitänyt metallia huonommin (vaikka oon lämmittänyt kapulan). :o Naksutellen niin että kapulan pitäisi tulla sivulle.
Kaukoja ihan vaan ettei vahingossakaan, oltaisi liian mielikuvituksellisia. Tällä kaukojen treenimäärällä me odotetaan vähintään 12 tosta liikkkestä, ei mikään kymppi riitä. :D

Tempuissa Taolla on opetuksessa muutama uusi ja lemmikkimessujen esitys alkaa kasaantua päähän. Yritän pitää sen nyt helppona ja suht yksinkertaisena, niin onnistuminen olisi todennäköisempää. Tää suunnittelu on vain vähän vaikeaa, koska mulla ei ole erityisen hyvää sävelkorvaa. :D

Taavikin on ollut ohjatuissa agitreeneissä. Se on ihan hassu. <3 Kiihkee, kohelo, hidas ja nopee, en mä tiedä, mutta ihan superi.
Keinu on viimetreenien ilonaihe! Keinua ollaan treenattu aika vähän, mutta kun yksissä treeneisä otin keinua hihnassa yksittäisenä paljon. Joka toisen kerran annoin keinun rämähtää (välillä enemmän välillä vähemmän) ja joka toinen kerta laskin keinun ihan hiljaa alas. Keinun päässä oli rivissä namitarjoilu ja mä roikun hihnan päässä ja laskin keinua. Hihna oli käytännössä vain varaturvana, koska Taavi teki tosi hyvin! Sen keinun kontaktit näyttää huisin paljon paremmalta kuin puomin tai aan. Rämähdyksiin se ei reagoinut mitenkään ja uskalsin laskea keinun muutaman kerran melkein ilman pientäkään hidastusta. Joka kerta palkkasin myös maassa siitä kun keinu kolahti takaisin, ihan vain varmuuden vuoksi, jotta Taavilla olisi mahdollisimman vahva mielenyhtymä (kolahdus-->palkka-->kannaattaa odottaa kolahdusta) Pitää varmaan aloittaa palkkaamaan myös keinun alanousureunasta, koska Taavi pyrki pariin otteeseen hyppämään maasta suoraan keinautus kohtaan. 
Kepit on ottanut takapakkia, varmaan treenaamattomuuden vuoksi. Pitäisi päästä jonnekkin treenaamaan edes pari-kolmekertaa viikkoon pelkkiä keppejä.
Kaikk treenikerrat on ollut tosi kivoja, Taavi on ollut tosi kiva ja treeniaiheet ja radanpätkät kivoja ja sopivan tasoisia. Mä en vaan osaa piirtää niitä tähän. Niin ja Taataa on jaksanut pitkiäkin yhtäkestoisia toistoja. On se vaan niin hauska<3 :)

Taavin tokoilut sujuu kivasti. Tunnaria, kaukoja, seuraamista, hyppyä, paikallamakuuta ja maahanmenoja, noutoa.. Tunnarissa jatketaan yhdellä kapulalla ihan vaan, koska en ole saanut aikaiseksi muutakaan. Matkaa olen pidentänyt, mutta muuten samalla tavalla kuin aikaisemminkin. Kaukojen kaikkia vaihtoja, koska Taavi on alkanut oppia niitä ihan vahingossa Taon opetellessa. Mä olen ottanut jo askelen matkaakin. Pääasiallisesti kuitenkin tekniikkaa, vaikka Taaville se tuntuukin suht luontevalta.
Seuraamisen eri osia. Ihan kaikkea en nyt jaksa muistaa, mutta tempon vaihteluja, käännöksiä, pieni seuraamiskaavio, nopeita perusasentoja ja sen sellaista.
Hypystä Taavi muisti yllättävän paljon, ottaen huomioon, että siitä on tosi kauan kun hypyn alkeita sille naksuttellin. Tätä kuitenkin vain yhtenä päivänä. Paikallamakuuta ja paikallamakuun päätä. Mä olen noussut istumasta, seisomaan Taavin eteen ja silti pää pysyy hyvin maassa. Oijee voiskohan tää jopa onnistua? =) Maahanmenoja lähinnä kaikissä käytännön tilanteissa ja niitä tule paljon. Tällä hetkellä tokoillaan 2krt päivässä/6krt viikossa, mutta lyhyitä pätkiä ja jo kentälle tulo nostaa taavin virettä aika kivasti. :)

Taavin temppuihin opetuksessa on jalat seinää vasten, mutta se on vielä ihan alkutekijöissä. Taavi on tosiaan oikeasti tajunnut että sillä on neljä jalkaa, joilla jokaisella on merkitys! Hyvä Taapeli!<3 Lisäksi se on itse kehitellyt kahdella tassulla kävelystä pomppaa välillä ilmaan ja jatka kahdella tassuulla kävelyä. Vanhoja tempuja ollaan siiretty häiriöön ja alettu lisäämään sanaa.

Nin ja yhdessä mätsärissä SahaajankadullaTessulle olen naksutellut narulelun tarttummista eri suunnista, samantyppisesti kuin Taon noutotreeniä. Välillä pitää nousta kahdelle tassulle, että ylettää ja välillä liikkua paljonkin. Pienenä tavoitteena, jos sen vaikka saisi oppimaan leikkimään ihmisen kanssa, jos ensin jostain lelusta tekee namien avulla tosi mielenkiintosen ja mieluisan. =D Ja hei tää on ainakin siinä mielessä toiminut, että Tessu leikkii nyt itseksiään paljon useammilla leluilla. Tessu - entinen passiiivinen koira, on niin söpis kun näkee kuin sen päässä raksuttaa. :)

Vaikea kasata yhteen niin pitkän ajan treenit, pitää taas ryhdistäytyä ja kirjoittaa useammin treenit ylös, ettei tää kasaaminen olisi näin vaikeaa.