- jotain sivistävää, mielellään kaunokirjallisuutta
- paljon sukkia ja muita vaatteita, mielellään sellaisia, joilla saa Mikaelaan liikettä kun niitä repii ympäri olohuonetta
- ruokaa!!! suklaata, salaattia, pasteijoita, koirankeksejä, perunoita, oliiveita, pipareita, kuivanappuloita, kalaa. Kaikki käy, mielellään pöydältä salaa ryöstettyä.
- jarrusukat - tassut liukuu kotirallissa
- oma kuntosali - siellä voisi olla kaikkea mielenkiintoista
- megafoonin - jotta haukkuuni reagoitaisiin nopeammin ja varmemmin ja pitemmällä säteellä.

1291420165_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Taavilla oli viimeviikolla niin tylsää. Tai ei oikeastaan, Taavi keksi kehittävää soveltavaa tekemistä, kun kaksijalkaiset eivät sitä hänelle pystyneet tarpeeksi järjestämään. Maanantai iltana sitä kieltämättä mietti, että Taavi olisi todennäköisesti erittäin onnellinen ihan vaan korttelin kierrätyslenkeillä ilman pientä temppuilua kummoisempaa aktivointia, mutta ihmisillä tilanne voisi olla toinen. Ensimmäinen tylsä päivä menee hyvin, mutta kun niitä on viisi niin Tohpeli oli hiukkasen eri mieltä. Positiivista on ettei se tuhonnut mitään varsinaisesti, mutta yritti vahtia rapun ääniä, päristä ulkona häntä pystyssä kaikille koirille, huomiohaukkua sisällä ja repiä kaikki mahdollinen hyllyistä, yrittää repiä sukkia mun jaloista, ja varastaa ruokaa pöydältä ja kiusata Tao loppuaika. Pöh ja kun ei sille voi olla edes varsinaisesti vihainen, kun toinen purkaa vain sen ylimääräisen energian mitä mä en ole ollut suuntaamassa oikeaan toimintaan.  

1291419886_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Tao oli esiintymässä lemmikkieläinmessuilla messukeskuksessa viime viikonloppuna. Show-ryhmä on tosi kiva ja messuilla oli kivaa! Tao oli tokonäytöksessä ja vähän niinkuin koiratanssijutussa. Taoti on vaan niin Tao.<3 Jotenkin sen kanssa on niin helppo olla, kun mä pystyn ja aikahyvin ennakoimaan sen toimintaa. Ihan älyttömän positiivinen juttu on, että Tao ei tuntunut tokossa ottavan yhtään painetta, vaikka osissa kohdin koirat toimivat aika lähekkäin. Vielä treeneissä raasu oli näyttänyt lievästi ahdistuneelta. Kehuin paljon ylimääräistä ja palkkasin välillä, ettei Tao vaan jumisi. Koiratanssiesityksissä mä taisin vähän soveltaa, kun unohdin osaa. Tao haukkuu oikestaan koko ajan, mutta ihan hauskaa sillä taisi olla. Mutta yhden asian mä olen tajunnut. Jos mä joskus oikeesti haluaisin alkaa harrastaa koiratanssia, niin kuin kilpailut tavoitteena niin treenimäärältään se vaatis varmaan ihan älyttömästi enemmän kuin toko. Jo pelkkä haukkuminen tulis isoksi hidasteeksi ja sitten mun huono musiikkikorva. :D Taoti jaksoi tosi hyvin koko viikonlopun. Messuilta mulle tarttui mukaan kiva vähän niinkuin kananmunan muotoinen jumppapallo ja Taaville lelu jota se rrrrraaakastaa. Lisäksi saatiin paljon nameja. Pallon säilytys paikan keksiminen vei vaan vähän aikaa, kun sekä Tao, että Taavi meinasi mennä siihen omia aikojaan. :))

1291420605_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Taavin agiliitelyissä Taapi on kokenut todellisen lampun syttymisen kontakteilla! Hih tätähän ei olla yritetty kuin toukokuusta asti, mutta nyt ne piuhat yhdisti. Saatiin treeniryhmäläiseltä ihan älyttömän hyvä vinkki kontaktien opetteluun, jota sitten sovellettiin aikaisempiin neuvoihin. Hassua miten pienestä voikaan olla kiinni. Tämän päivän treeneissä Taavi kykeni keskittymään jo niin hyvin kontaktipaikan hakuun, että mun ei täytynyt temputta sille takajalkojen nostamista ensin muualle muualla. Se hakeutui heti oikeaan paikkaan. Ihan mieletöntä, miten se yht äkkiä voikaan alkaa toimia! Vähitellen muutan ensin omaa sijaintia ja sitten Taavia ylöspäin ´puomilla. Muuten Taavin treeneissä on tehty putkiin irtoamisia, rengasta ja putkikulmia. Taapeli hakee hyppyjä huomattavasti paremmin kuin kesän lopussa! Rengas edistyy, mutta mä en ole saanut lisättyä vielä omia käsiä mukaan. Putket on välillä älyttömän hyvät (esim. tänään!) ja välillä jotain ihan hassuja kieltoja. Mutta kun Taapi keskittyy Taa on niiiiiiin mieletön.<3

Taon agilitystä, mul on päällimmäisenä mielessä että Tao on ihana. :D Ja meidän kouluttajat on tässäkin ihan älyttömän kivoja! Mä olen edelleen huono selittämään mitä ollaan treenattu, mutta nyt oon saanu kaksista treeneistä piirrustukset, kunhan saan skannattua ne koneelle niin lisään ne tänne. Taon kanssa ollaan lisäksi yritetty siirtyä kohti itsenäisiä kontakteja. Tehdään "Taavi tyylillä" ja hitastin mutta varmasti tuntuu etenevän. Meidän piti vaihtaa vain painava alusta, kun Tao tarjosi ensin pelkkää alustan tuomista mulle puomia pitkin kipittämällä. :) Se on söötti.<3 Niin ja mä olen hidas juoksemaan, toinen tosia asia treeneistä. =D

Tokoilussa Taapi on tehnyt noudon loppuosaa, seuraamista, täyskäännöstäoikeaan, luoksetulon vauhtiosaa, jaa mahanmenoja ns. "joka tilanteeseen". Se on päässyt Taon vapaaharkkoihin ja ensimmäinen kymmenen minuuttiia häsläystä, mutta sitten löytyi jotain keskittymisen tapaistakin. Taon kanssa lemmikkimessujen tokoesityksen asioita. Eli suurimpaa huomiota on saanut luoksetulon maahanmeno, kaukot ja seuraaminen. Molemmat on jatkanut temppujen opettelussa muutaman uudenvanhan tempun kanssa. Lisäksi ollaan sekä ulkoiltu että tokoiltu Ritan ja Zonin kanssa. :)

1291421242_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Tessun kanssa ollaan naksuteltu vähän sitä sun tätä. Tokosta noutokapulaa ja tempuista jotain pientä. Tepsutille sopii paljon paremmin oma ajttelu kuin houkutellen opettelu. Ihan näin "pienenä" syynä esim. se, että Tessusta naksuttimen kanssa tekeminen on paljon kivempaa ja se on paljon motivoituneempi. Monettakohan kertaa mä tänkin kirjotan... :)

1291421162_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

1291421508_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Ja niin tosiaankin, täällä on LUNTA! Kivaa!