http://www.youtube.com/watch?v=bpjR5a7IXUU

Voihan Tahpeli, kukaan ei taida olla näyttänyt sille tota videota, jolla lapset pelotellaan pysymään poissa heikoilta jäiltä. Oltiin sillalla ylittämässä suota ja koirat oli vapaana. Taavi sinkoaa lumijäälle pois sillalta ja ennen kuin kerkeän edes avata suutani huutaakseni sen takaisin, niin Taa molskahtaa pää edellä veteen sukelluksiin. Se onnistuu kampeamaan etutassut takaisin, muttei pääse ylös. Taavi ei edes näytä erityisen säikähtäneeltä, lähinnä hölmistyneeltä, kun selkeästi se yritti nousta, muttei päässyt. Pyöritin itseni kiskomaan Taavin ylös ja onneksi jää kantoi. Ei siellä syvää ole (nimimerkillä ala-asteella oli suurta hupia yrittää ylittää suo loikkimalla puupuskista toiseen… ), mutta kyllä mä säikähdin. Äkkiä vaan kotiin kuivattelemaan. Jostain syystä Taavi saa jatkossa pysyä hihnassa, kun ylitetään tota siltaa. Tänään mentiin sillan yli, niin Taa olisi mennyt lilluville jäälautoille, jos se ei olisi ollut hihnassa. Mitä Taavi oppi? – no ei yhtikäs mitään. Mitä minä opin? – Taa hihnassa suon yli..

Viime viikolla ja tällä viikolla ollaan treenien suhteen vaan tokoiltu. Ollaan mielikuvituksettomia ja tylsiä, mut hei toko on kivaa. :)

Taavin seuraamista ja yks nouto on videolla. Tessustakin on pieni pätkä videota. Taosta ei ole videota, mutta täytyy ottaa, koska sen seuraaminen on taas tuntunut kovin vaihtelevalta.

Taavin nouto.
http://taonjatessun.kuvat.fi/kuvat/Videot/noutotaavi.wmv


Otettiin kaksi noutoa, joista ensimmäinen painavammalla kapulalla ja tämä, joka tuli videolle niin kevyemmällä. Harmi ettei ensimmäistä ole videolla, olisi kiva verratta. Loppuosaa jäin miettimään, mä huomasin vasta videolta paljonko mä autoin Taavia, kun Taa jäi jotain säätämään. Olenko tehnyt jo pitkään niin vai oliko se vain nyt? Huonoja puolia, kun treenaa paljon yksin, voi jäädä kaikkia ihme apuja. Noutoa en ole edelleenkään saanut kasattua kokonaiseksi, alkuosa puuttuu.

Taavin seuraamista 
http://taonjatessun.kuvat.fi/kuvat/Videot/taavi+seuraa+9.4.2011.wmv


Mä en oikein tiedä mitä ajatella tosta seuraamisesta. Paikoittain se vaikuttaa ihan kivalta, mutta sitten paikoittain tökkii. En mä tiedä mitä mieltä olla. Voisi olla superhyvä hakeutua taas jollekin kurssille. Video on pätkitty sen takia noin, että kuvattua tuli enemmän seinää kuin seuraamista. Oli zoomi jäänyt tyhmästi. Periaatteessa tuossa on kaksi seuraaamispätkää, mutta ne eivät ole videona kokonaisena. Pöh askeleet jäivät pois, samoin useita käännöksiä. Mutta joo mielipiteitä ois superkiva kuulla, tosta mitä nyt videolla seuraamista on.

Muuten Taavin kanssa on treenattu ruutua , kaukoja, liikkeestä maahan, luoksetulo, luoksetulon stoppi maahan, paikalla makuuta ja paikalla istumista. Erityisen hyvää on luoksetulot, erityisen huonoa paikalla makuu.
Paikalla makuusta tajusin, että joo kotona olen saanut lisättyä aikaa, mutta aina Tao on vieressä makaamassa. Yksinään Taavin paikalla makuu ei toimi sitäkään vähää mitä yhdessä Taon kanssa. Onko Taa epävarma vai eikö se tajua mitä pyydetään vai ei malta vai häh? No yhyy en osaa. Tosin vihdoin tänään päätin, että jaksan opettaa pää maassa paikalla makuun, koska se vaan tuntuu paremmalta. Joudutaan vaan palaamaan aika paljon taaksepäin. + Edeleen mua mietityttää, että Taavi makaa paremmin pallo palkalla kuin nami, mutta tuntuu hirveän epäloogiselta että palkkaisin sitä lelulla, kun se on muutenkin jo liian öö jotain. Levoton, epävarma, häslä, ei tiedä mitä tehdä, jotain???
Kaukoja ollaan tehty nami nenän edessä, mutta myös pienen matkan päästä. Ettenpäin tai taaksepäin Pahvi ei liiku juuri lainkaan, mutta sivuttais liikkumisen takia tehdään vielä enimmäkseen nami nenän edessä.
Ruudussa erehdyin nauramaan kerran, kun Taa toi ruutu tötsän kerrassaan mallikaasti noudon luovutusasentoon, jonka jälkeen se on tarjonnut helposti tötsien luokse menemistä. Korjailtu on ja nyt alkaa palautua mieleen mikä tää ruudun idea nyt olikaan.
Liikkeestä maahanmenoon on tullut nopeutta. Ei vieläkään mikään huippunopea, mutta silti parempi. :) Häiriötä on lisätty vähitellen.
Luoksetuloa on tehty pääosin palasissa. Vauhti, odottaminen, stoppi maahan, loppuosa.. Eilen illalla Taavi teki ehkä elämänsä hienoimman luoksetulon! Oispa se tullut videolle. Jättö maahan, juoksin ja heiluttelin lelua , kutsu ja puolenvälin jälkeen maahan. Taavi tuli ihan täysiä ja meni maahan ihan heti käskystä. Super juttu, koska yleensä sillä menee pienoinen aika sisäistää mitä pyydetään.  :) Mutta joo luoksetulotreeni on ollut muutenkin onnistunutta. :)
Paikalla istuminen on Taavilla paljon parempi kuin makaaminen. Siinäkään ei ole pitkiä aikoja, mutta yleisilme on parempi ja varmempi. Skarppina muttei levoton.
Seuraamista kaukopalkalla (kupissa ruoka tai lelu kauempana) Lähtöjä, sivuaskeleita,  paikalla käännöksiä, joitakin erimittaisia kokonaisia seuraamispätkiä.
Jotain varmaan unohtui, mutta nojaa. Lisäksi Taavi on harjoitellut peruuttamista, koska joko mä en ole sitä sille opettanut, tai se on unohtunut. En muista.

Tessu on jo  ihan kevät, siis hajut on jee ja auringossa parvekkeen edessä on ihaninta. Siispä Tessu ulko tokoilutemppuilut on keskittynyt ainoastaan fiiliksen ”yhdessä on superia” ylläpitämiseen.

http://taonjatessun.kuvat.fi/kuvat/Videot/Tessu+6.4.2011.wmv

Yhdessä on kivaa tarkoittaa yleensä namujen syömistä ja mun perässä juoksemista. Suurimmalle osalle toi video on varmaan ”no tietenkin se seuraa”, mutta Tessun tapauksessa siinä näkyy yhdeksän vuoden saavutus. Ja mä oon ihan oikeesti niiiiin ylpee tepsusta.<3 Jos se olisi osaavassa tokoilevassa kodissa, niin sillä olisi varmaan hienoja tuloksia ja kaikkea, mutta ihan sama. Se on Tessu ja se on meillä ja mulle on iso ilo, että mun namit voittaa keväthajut ja että Tessu on mulle super-Tessu.<3

Tao on harjoitellut petexpon tokoesitystä varten. Ensimmäiset harjoituskerrat oli ihan yhyy, koska olin ite hukassa ja Tao oli hukassa ja siten oltiin että häh. Nyt sujuu jo paremmin. Paitsi kaukot, jotka toimii kohtuu häiriössä ei toimi yhtään, kun ympärillä on koiria. Nojaa ehkä se siitä. Ruudun suhteen mulla on toiveikas olo. Ehkä tää meidän miljoona toistoo ilman järkee toimii sittenkin oikeesti. Mutta saa nähdä miten se nyt etenee.
Seuraaminen on nyt ihan päiväkohtaista. Nouto samoin. Ja kaukojen seisomasta maahan. Ja metallinouto. Ja luoksetulon seisominen. Ja jäävät. Huono juttu, koska Tao lukee tällä hetkellä tavallistakin herkemmin mun fiilistä. Tai sitten mä olen treenannut väärässä mielentilassa? Mutta pakko taas kiinnittää treenien erinomaiseen ja tarkkaan suunnitelmallisuuteen huomiota, koska jos Tao on vähänkään tavallista herkempi reagoimaan mun toimintaan, niin ensimmäinen asia mitä mun täytyy tehdä, on tietenkin miettiä mitä mä teen.

Nyt alkoi väsyttämään ihan liikaa, joten Taon treenihöpötykset jää toiseen hetkeen.