Meillä tökkii tokossa justiin nyt pahasti. Tai oikeastaan on väärin sanoa meillä, sillä Taolla ei töki, päinvastoin se on hirmu vastaanottavainen ja innokas, mutta minä olen sitten toinen juttu. Mulla on ongelmana etten oikein tiedä mihin jatkaa. Tällä hetkellä tilanne on se, että aina kun me treenataan, mä otan tylsästi aina vaan samoja asioita - asioita joita mä tiedän että Tao osaa jo varmasti. Siis ihan oikeasti me tehdään joka toinen päivä liikkeestä maahanmenoa kokonaisena tai läheskokonaisena liikkeenä, vaikka mä tasan tiedän etten muutakuin turruta Taoa, kun se ei enää joudu ajattelemaan vaan se tottelee lähes konemaisesti tutun käskyn. Nyt mä olen ajatellut, että mitä lähiaikoina treenattais. Ainakaan ei mitään ketjutettua, vaan panostetaan nyt kaikki osat kuntoon. Paljon leikkimistä ja lyhyitä ainoastaan onnistuneita treenejä. Näin olisi pitänyt alusta asti tehdä, mutta mä olen turhaan kiirehtinyt ja ketjuttanut osittain keskeneräisiä liikkeitä.. Voi koira parkaa, kun on tyhmä omistaja. :( Mutta nyt mä olen miettinyt alo luokan osalta mitä lähdetään työstämään ja miten. Mun oli pakko kirjoittaa niitä tähän, kun jotenkin ne selkiytyy mun päässä :)

Paikalla makuu // Ollut varma, ei yleensä ongelmia. Piilossa Tao on selkeästi rennompi, kuin silloin kun minä olen näkyvissä. Satunnaisesti saattaa vilkuilla sivuille. Jostain syystä (jota mä en ole onnistunut tavoittamaan) Tao on Malminkartanon sirkuskentän treeneissä usein levoton ja sen oloinen ettei se ikimaailmassa pysyisi 2minuuttia, vaikka kaikkialla muualla rauhallinen.
     Nyt treeniin ----> Enemmin kuin aikaa, pitäisi tällä hetkellä varmaan panostaa siihen "pommin varmuuteen". Jotain superhäiriötreeniä ehkä? Vieressä/edessä/takana joku treenaa luoksetuloa, rullaluistelijoiden/pyöräilijoiden/skeittaajien lähettyvillä, ihmisvilinässä. Ja ihan edestä alkuun vain jatkuvaa namisyöttöä.. Ja sitten malminkartanon sirkuskentälle koko heinäkuun itsenäisillä vuoroilla pelkkää paikalla makuu treeniä ja iloista rentoa hyvää leikkimistä? Lyhyitä ja onnistuneita, naksu apuna.

Seuraaminen // Olen ottanut liikaa pitkïä kokonaisia pätkiä, joissa käännöksiä ja tempon vaihteluita, vaikka esim. kulmatyöskentely tai omat tieni eivät todellakaan ole siihen vielä valmiita. Tao pitää ihan hyvää kontaktia, seuraa suht oikealla paikalla (välillä kyl edistää) ja nyt vire alkaa olla parempi, mutta silti koko liike on täysin kesken. Perusasennot usein jonkinverran vinoja.
     Nyt treeniin ----> Yksittäisiä kohtia hiomaan yksi kerrallaan! Ensin varmaan aloitan perusasennoista. Korjaan vinouden ja tarkistan oikeapaikkaisuuden. Olen tarkkana etten palkaa vähääkään vääristä. Kun perusasennot alkaa olla kunnossa, voisin siirtyä satunnaiseen imuttamistreeniin suorilla pätkillä ja samalla aloittaa kulmien työstäminen. Olla tarkkana, että kulmista tulisi varmat hallitut ja kauniit, ennen kuin siirrytään ketjuttamaan eri osia. Tehdä lyhyitä suoria pätkiä myös ilman imuttamista, mutta olla tarkkana ettei tule yhtään epäonnistunutta tai huonoa pätkää. Perusasennosta voisi vahvistella katsekontaktia naksun avulla. Palkkaus pitäisi tapahtua vaihdellen ja treenien pitäisi olla lyhyitä ja innostavia. Ei paljoa toistoja, vaan muutama hyvin onnistunut ja reilu palkka. Paljon leikkiä ja koko aika virettä tarkkaillen.

Maahanmeno seuraamisen yhteydestä // Taon lempiliike. Seuraamisessa on yllä mainitut ongelmat, mutta itse maahanmenot on nopeita ja suoria. Satunnaisesti meinaa sekoittaa seisomiseen, mutta aika harvoin.
     Nyt treeniin ----> Ei nyt treenata tätä. Satunnaisesti voisi vaikean jutun jälkeen ottaa leikistä pari maahanmenoa, mutta muuten aika tauolla.

Luoksetulo // Välillä ennakoi. Itse luoksetuleminen yleensä vauhdikas. Perusasento usein hieman vino.
     Nyt treeniin ----> Istuen odottamis treeniä. Pyydän istumaan kävelen kauemmas (välillä tosi kauas, välillä ihan lähelle) seison hyvän tovin ja palaan sivulle/eteen/taakse. Palkkaan. Välillä kutsun myös luokse, mutta heitän lelun taakseni tai jotain, niin etten pyydä perusasentoon ennenkuin saan sen varmasti suoraksi.

Seisominen seuraamisen yhteydessä // Seuraamisessa yllä mainitut ongelmat. (edistäminen, ei kovin tarkkaa aina...) Itse seisahtamiset keskimäärin nopeita ja hyviä. Lopussa yrittää välillä istua ennenaikojaan.
     Nyt treeniin ----> Muuten ei pahemmin vähään aikaan ollenkaan, mutta loppuosaa iin että pyydän seisomaan ja palkkaan seisomasta olen sivulla ja palkkaan seisomisesta. Varon ettei pääsisi istumaan ennen aikojaan.

Hyppy // Yleensä muuten hyvä, mutta loppuosan seisominen kaipaa varmuutta.
     Nyt treeniin ----> Ei nyt justiin mitään. Paitsi samaa kuin liikkeestä seisomista varten. ^

Ja varsinkin:  ETUKÄTEEN HUOLELLA SUUNNITELLUT TREENIT!