1281524396_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Taon tokot:

- Nouto on jeejee! Kapulalla on Taolle enenmmän arvoa kuin suosikki narupallolla. Sivuvaikutuksena voi ilmetä kapulalle varastamista, mutta mieluummin niin. Naksuttelin Taolle jalkojen nostelua patjalle, ja höpsö yritti hinata patjaa mulle ja palauttaa sivulle. Ihana pieni<3 =D

- Seuraaminen on pitkillä suorilla nättiä, muuten ihan kamalaa. Epävarma päätelmä: Tao paineistuu käännöksissä (kun mä käännyn huonosti) ja kun toko seuraamisessa on paljon kääntymistä, koko seuraamisen vire laskee ja koko seuraaminen muuttuu surkeaksi.
Pikakorjaus: Palkkaan kesken käännöksen leikkiin, vaikkei Tao ole yhtään mukana. --> Näyttää jo paljon paremmalta yhden treenikerran aikana ilme muuttui kummasti! Nyt vaan kokonaisia käännöksiä ja siitä leikki. Sitten jos ennen koetta keretään niin vielä käännös, suora, käännös, lelupalkka. Ja viime ohjatuissa neuvoksi saatu se että käännän oman pää ennen ku käännyn! Enempään tuskin pystytään ennen koetta.

- Leikkiminen on ollut ihan huippuhyvää! Ihanaa! Tao on muutenkin ihana.<3

- Joku idiootti dalmis tuli meidän luo, kun oltiin eilen tokoilemassa jollain vieraalla kentällä. Voihan pöh. Miks aina ennen koetta, pitää tulla tollee. Viimekskin ennen toukokuun koetta tuli ja sit Tao nous istumaan paikallamakuusta. =( Jätin Taon odottamaan ja hinasin vieraan koiran ulkoiluttajalleen.

- Treenaminen on yhtä kertaa lukuunottammatta ollut ihan järkevää. (mä en enää ikinä tuu niin kiireellä minnekkään niin, että joudun jättää Taavin puuhun kiinni huutamaan. menee hermo)

- Enää ei ole mitään varsinaista outoilua ollut, vaikka Tao on ehkä vähän normaalia herkkiksempi, muttei mitenkään erityisen paljon. 

- Toivottavasti viikonloppuna ei olis kuuma. Nyt sääennustukset näyttää +24 puolipilvistä ja paria vesitippaa. Se kelpaa, vaikka mieluummin sais olla vielä vilpoisempi. Paitsi toi salama, toivottavasti nyt ei kuitenkaan ukkostais. 12.30 on arvioitu avo alkamaan ja koiria on vain 5.

- Mua jännittää ihan liikaa sunnuntai. Neljäs avo koe ja mua jännittää enemmän ku ikinä. Mitä järkee?

1281525754_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Taavin maanantai agility meni oikein kivasti.

- Ei "putkeenputkeenputkeen" kimitystä, vaan lyhyesti ja selkeästi "putkeen!", "hyppy!", "mene!". Taavi koheltaa, joten lyhyesti ja selkeästi se kerkeää ajattelemaan mitä mä sanoin. Kimittäminen saa kierrokset yli vielä kun mitään ei osata.

- Mun pitää muistaa sanoa käskyt ajoissa. Ja odottaaa koiraa tarvittaessa putkesta.

- Kuusi keppiä ohjureilla menee molemmilta puolilta hienosti. Hyvä Taa!

- Kontaktit on oudot. Mä en edelleenkään saa siirrettyä meidän patjatreeniä kontakteille.

- Keinua ensimmäistä kertaa! Taavilla ei ollut pienintäkään ongelmaa. Keinua laskettiin hitaasti alas ja koira sai syödä päädyssä namia.

- Ojankoon pitää mennä treenaamaan putkia ja vauhtia. =)

- Mä en tiedä miten mä opetan Taavin olemaan hiljaa, kun hallitreenit alkaa.

- Taavi on niin hassun hauska.<3