Tänään tokokoe Helsinki 30.5 tuomarina Pirkko Bellaoui! Kootut selitykset tässä. :D

Paikallamakuu 3min piilossa:
Jaa, mä olen öö.  Jonkin verran levoton (päänkääntelyä takana tuleville äänille) ja kun aikaa jäljellä enää 10 sekunttia Tao nousi istumaaan.  Miks se nousi? Joo eilen tuli koira vapaana meidän luokse kun treenattiin paikalla oloa, mutta se ei päässyt Taoon kiinni, kun sain sen häädettyä. Tosin lopettiin treenaaminen silloin siihen, kun mulla ei ollut fiilista jatkaa (olin liian suuttunut siitä että koirien annetaan vapaana tulla toisten luokse..) Johtuisko siitä että Tao huomas että mä säikähdin silloin? Vai siitä että en oo palkannut sitä ollenkaan maahamenoista melkeen kahteen viikkoon, kun olen vahvistanut istumista? Toivottavasti tää jää ainoaksi kerraksi! Sain onneksi pyydettyä Taon kehänauhojen sisäpuolella maahan ja odottaa ja vapauttaa sitten, kun tuomari selitti pisteitä.  Näin sain palkattua sen oikeasta suorituksesta.

Seuraaminen:
Koska mulla ei ole videota, en osaa sanoa juutaenjaata. Tuntui kuitenkin hyvälle. Pisteet meni kuulemma taas mun omasta liikkumisesta. Vaihtelin kuulemma kävelynopeutta ja jotain. :D Järjestäkää tokon kävelykurssi kiitos!

Liikkeestä maahanmeno 10
Kuulemma hyvä :)

Luoksetulo 6
Ääääh tää harmittaa pikkasen, kun just ennen kehää Tao teki ihan ylimakeet pysähdykset, niin kehässä valui hirveesti! Liike joka ei mennyt meidän osaamisen mukaan, mutta ylläri johtui minusta. Mun käsimerkki tuli löysästi, kun yleensä se on napakka ja varmaa siihen reagoi.

Tässä vaiheessa en enää jännittänyt, olin ihan varma että ainakaan ykköstulosta ei tule, kun kaksi korkean kertoimen liikettä meni huonosti.

Liikkeestä seisominen 10
Tää ei mennyt niinkuin treeneissä. Tää nimittäin TOIMI! Loppuosaa en saa toimimaan en millään en ja nyt onnistui! JES!

Estehyppy 9
Mun mielestä hidas istuminen, mutta piste putosi mun käsiavusta (joka ei ollut tarkoituksellinen).

Kauko-ohjaus 10
JEEEEEEEE!!! Mä olen iloinen suoeriloinen, superylpee Taosta ja JES! Se osaa, se osaa kotona ja se osas kokeessa! Tao on paras! Istumiset toimi, nopeita ja napakkia. Maahamenot pikkusen hitaita omasta mielestäni, mutta ei pahasti.

Noutaminen 8
Palautuksessa pureskeli kapulaa (ihan niinkuin treeneissäkin) ja mulla vahingossa taas käsiapu sivulletulossa + Tao vähän vino.

Kokonaisvaikutus 10
"Tosi hyvää nättiä yhteistyötä"
Oli hyvä mieli olla kehässä, mä halusin vaan halata Tao se teki niiiin hienosti.<3 Eikä kertaakaan haukahtanut, ei edes hypyssä!! Ja silti työskentely oli innokasta ja hyvällä vireistä. Tuntui että me oikeesti osattais jotain, tai oikeastaan että Tao osais minä en! Siis sellainen fiilis ettei me tällä kertaa tehdä tätä tuurilla, vaan se oikeasti osaa!
Tosin mun käskyt oli liioitellun voimakkaita paikoittain (omasta mielestäni), kun vähän varmistlin sitä kuunteliko Tao esim. seisomisen ja maahnmenon erottelua..

Yhteensä AVO1 168,5p

1275245705_img-d41d8cd98f00b204e9800998eSijoituttiin vielä toisiksi (2/12) :) Oli tosi kivasti järkätty koe! (Ja kivat palkinnot. :D)
Vaikka pisteet on huonommat kuin tammikuun kokeessa, tää koe meni paljon paremmin (paitsi paikkamakuu) . Tää tuntuu ansaitulta ykköstulokselta, kun saatiin sellaisia pisteitä suunnilleen mitä itekkin olisin antanut vastaavalla suorituksella. :)

Tao leikki, Tao teki hienosti ja Tao oli ihan Tao. Se on niin maaman rakkauskoira.<3 Ja nyt mulla on hyyyvin väsähtänyt koira. Se nukkuu onnellisen sikeästi. :)

Taavi saman aikaan Sirpan kanssa Järvenpäässä näyttelyssä tuloksena EH. Oli kuulemma ollut hienopoika ja mitä kuvia katsoin niin Sirpan kanssa Taavi seiso ja esiintyi kymmenenkertaa upeammin, kuin mun kanssa. :) Tuomarina Helina Jürgens-Simberg, Viro
Taavin arvostelu:Erittäin hyvä tyyppi. Hyvä koko & korvien asento. Haluaisin voimakkaamman alaleuan. Rintakehä saisi olla pitempi. Hyvin kulmauutunut edestä. Liikkuu ahtaasti takaa. Ei näyttely turkissa. Hyvä luonne.
jun-EH4

Tosi hyvä kiva päivä ja Tessunkin selkä on taas ihan terveen olonen. Eli ihana päivä!

Tokokokeen jälkeen käytiin Taon kanssa hakemassa Taavi järvempäästä. Purolan aseman portaat on ihan kamalat! Mua pelotti ja Taoa pelotti ja Taavia ei (vaikka olisin luullu) :D Sellaset pitkät ritilä portaat, missä on välejä jä näkee alas ja sivuille ja hui. Tao nousi ja laski ne sitten mun kannustuksella hitaasti, mutta kuitenkin itse ja Taavi (joka oli siis vaan takasin tullessa eli alas mennessä) niin rämisteli edellä sillee "häh mitä te hidastelette". Nauru

1275245818_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
<3