Jos mä olen joskus luullut jännittäväni kokeeseen menemistä, niin se ei ole ollut mitään verrattuna tähän. Tänään oli oikeestaan aika kauheeta. Vasta kotimatkalla tajus kunnolla iloita, kun ensin meni vaan siihen epätodelliseen "hitsit me selvittiin siitä, hitsit tao on ihana".

Koko aamun ihmettelin miksi me tehdään tätä vapaaehtoisesti. Mä olen erittäin hyväuninen (pakko olla 2 herätyskelloa yms.), mutta nyt nukkuminen oli VÄHÄN vaikeeta. Koirien aamupissatus ihan panikointina ja lopulta laitoin Taon häkkiin odottamaan koepaikalle lähtöä. Muuten se olisi varmaan ollut ihan paineistunut ennenkuin olisimme pääseet edes kotiovesta lähtemään. Koira oli ihan intona, kun lopulta lähdettiin ja jotenkin toisen ilo oli tarttuvaa, joten päästiin koepaikalle ihan hyvin. :)

Ilmottautuessa tuli pieni voi ei, kun oltaisin ekana suoritusvuorossa. Oikeastaan se oli lopulta tosi hyvä, kun ei täytynyt odotella. Mä olin ajatellut ottavani lyhyesti kapulan vapaata tuomista, luoksetulon ja vähän seuraamisen käännöksiä ennen omaa vuoroa, mutta oma fiilis oli ihan kauhee. Tao odotteli aika paljon puussa. Sainpahan sitten sen verran omia ajatuksia kasattua, että sain otettua kaiken miten ajattelinkin. Tao oli oikein hyvä, eikä sen puolesta olisi ollut mitään jännitettävää ollut.

Päätavoitteena oli etten mä paineista Taoa ja saa sitä jumiin. Lopulta omalla suoritusvuorolla mä en ajatellut mitään muuta kuin "koiralla pitää olla kivaa", . Tao oli hyvä, mä en. Mä olin ite niin jännittynyt etten muista puoliakaan miten suoritukset meni, mutta Taoti oli hieno.<3

Tuomarina Pirkko Bellaoui

Paikallamakuu 10
Kertaalleen oli vaihtanut lonkkaa. Ekalla ylös, ekalla maahan eikä pahempia vilkuiluja. Käytin Taon juomassa ja otin namipalkalla yhden seuraamisen käännöksen ennen kuin mentiin takaisin.

Seuraaminen 9
Ei mitään havaintoa, mitä mä tein tai mitä koira teki. Ilmeisesti meni kuitenkin aika kivasti, kun saatiin yhdeksikkö.

Liikeestä maahanmeno 10
Tästäkään ei mitään havaintoa. Ilmeisesti hyvä. :D

Luoksetulo 5
Läpijuoksuna, Tao ei edes hidastanut kun yritin pysäyttää.

Liikkeestä seisominen
Valmisteleva osuus ei kovin hyvä ja  taakse mennessä Tao kääntyi jonkin verran.

Noutaminen 9
JEE!!! Se osas sittenkin! Palautuksessa Tao "leikitteli" kapulalla samalla tavalla mitä se tekee leluille, mutta ote oli takana (usein tao ottaa ihan sillee eteen)!

Kauko-ohjaus 10
Ei niin nätit kuin joskus, mutta aikas kivat kuitenkin.

Estehyppy
Ainakin vino perusasento, ja olikohan jotain muuta?

Kokonaisvaikutus 10
Mä olin ihan pihalla kokoajan mitä ja missä piti mennä.

AVO 177p, KP, I-tulos ja TK2! Ja sijoitus vielä 1/5.

Voi apua, se sai koularin! Jotenkin ihan epäuskonen fiilis, lähdin kokeeseen huonolla asenteella ja Tao ei välittänyt vaan oli silti hieno! Joku viisas sanoi viime viikolla aika monta kertaa: Luota Taoon! Pitäis vaan, se osaa paljon paremmin kuin mä.

Mulla oli kamera videoimista varten, mutta se katos kai matkalla jonnekkin. :(