Tiistaina sain äidin videoimaan, kun treenailtiin Taon ja Tessun kanssa tokoa. Mun oma kamera, jossa oli videointi mahdollisuus hajos.

TAO

Pitempi seuraaminen
Miksi:
Halusin tietää kestääkö vire ja kuinka pahasti asiat hajoilee vähän pidemmällä pätkällä.
Havainnot: Mä en osaa kävellä edelleenkään! Joitain kontaktin pudotuksia ja kaameita käännöksiä. Tao jaksoi mun kävelystä huolimatta hienosti keskittyä ja vire säilyi!
Treeniin: Mun kävely!! Paikalla käännöksiä paljon ja sitä kautta Taolle varmempia sulavampia käännöksiä liikkeeseen. Kontaktin pudotteluun ja huonoihin käännöksiin mä kuitenkin uskon suurimman syyn olevan mun tökkivä kävely ja mä luulen, että pehmeämmällä normaalimmalla kävelytyylillä Tao pystyisi toimimaan paremmin.

Jäävät (maahan, istu, seiso)
Miksi: Tahdoin tietää miltä ne näyttää.
Havainnot: Ei paha. :) Seisomisessa jotain säätöö.
Treeniin: Osaamisen ylläpitäminen. Vielä napakammat stopit? Liikkeen loppuosa (taakse meno).

Sivulletuloja
Miksi: Seuraamisen jälkeen jotain millä korjata paikkaa.
Havainnot: Autan paljon enemmän kuin luulen auttavani kropalla. Yhdestä suunnasta selkeesti vaikein.
Treeniin: Näillä samoilla ja jos joku ei toimi, niin  ihan nami nenän eteen ja hitaasti ohjaten oikeean paikaan muutama toisto. Ja kun ei auteta, niin silloin mä seison ihan oikeesti suoras enkä muuta hartioiden suuntaa tai muuta.

Seuraamispätkä
Miksi: Halusin ehjän lyhyen seuraamispätkän ilman kontaktinpdotteluita tai muita, ettei pitkä pätkä jää viimiseks.
Havainnot: Liikesä seis vähän huono. Mun oma liikkuminen ja kääntyminen huono. Tao hyvä. :)
Treeniin:
Luki jo aikaisemmin. Myös liikkeellelähdöt ja pysähdykset pitää ottaa huomioon vissiinki.

Nouto
Miksi: Koska mä tahdoin nähdä kuin huono se oikeesti on.
Havainnot: Ihan kauhee. :D Hidas, liian innoton, puree kapulaa, huono ote...
Treeniin: Täytyy varmaan pilkkoo liike ihan osiin takasin ja katsoa iihan alkeita.

Vähän tämmönen tilannekatsaus ittelle missä mennään. Tao on nyt ilmotettu 17.7 Tampereelle tokokokeeseen (avo). Voisko meidän tavote olla sinne hieno nouto? Tai ensimmäistä kertaa sulava seuraaminen (nimenomaan ohjaajan osalta ja sitä kautta koiran..) Tai jopa ehjä kiva kokonaisuus, vaikka siihen taitaa olla vielä melko matka. Katellaan ja treenaillaan fiiliksen mukaan. =)

TESSU

Sivulle tuloja muutama + pieni seuraamis alkeisjuttu
Miksi Jotain pientä kivaa vähän ja Tessu oli seurannut, kun Tao harjotteli.
Havainnot: Tessuhan on SUPERI!<3 Hihi namin syöminen vähän kesti, liian kovat namit, mutta sehän oli innokas. Mul hihnakiristy helposti ilman et ees tajusin. :o
Treeniin: Jotain mutta olennaisinta on, että tarpeeks lyhyitä hetkiä, jotta motivaatio säilyy!