Aamulla kahdeksalta atd:n hallilla pientä treenin tapasta molempien sheltien kanssa. Viiminem su aamu treenivuoro. Höh mä kerkesin jo tottua tähän, vaikken tosiaankaan ole mikään aamuihminen. :D Pitäiskö ottaa tavaksi käydä kerran viikossa Ojangossa ihan aamusin? Mutkun mutkun se on olevinaan niin kaukana.

Mä en ollut taaskaan suunnitelllut mitään etukäteen. (agilityssä etukäteen suunnittelu on vielä vaikeampaa kuin tokossa)

Taon kanssa keppejä. Ajateltiin jos ohjurit ekassa välissä auttais sisäänmenon löytämiseen, mutta ne häiritsi Tao enemmän kuin auttoi, joten otettiin pois. Pitäisi selkeesti harjotella ihan erikseen ensin koiralle ohjurien idea, jois niitä meinaa hyödyntää.
Helpommalta puolelta kepit meni oikein kivasti. Tao jatkoi pujottelua loppuun, vaikka jättäydyin vähäsen jälkeen. :) Vaikeammalle puolella autoin aika reilusti, mutta tänään liike oli selkeästi enemmän eteenpäin suuntautuva kuin mun käden luokse.
Tää tahtoo treenaamaan kolmella-neljällä kepillä sisään menoja!

Taavin kanssa jotain leikkimistä, muutaman kerran putki (musta mutkaputki ja suora vaaleempi.) Sitten kokeiltiin harjotusrengasta ensimmäistä kertaa! (sellanen matala, mistä ei ole mahdollista mennä väärästä kohtaa.) Jäin seisomaan passiivisena renkaan eteen ja aika nopesti taavi meni renkaan läpi. En löytänyt naksua, mutta kehuin äänellä ja ihan älyttömän nopeesti Taavi tarjos renkaan läpi menemistä nopeella tahdilla. Se taitaa olla oikeesti fiksu!

Taavi välillä häkkiin tauolle ja Taon kanssa Sirpan ehdottomaa suoraa keinu, suora putki, hyppy ja sitten kääntyy toiseen suuntaan hyppy. Oli muuten älyttömän hyvä, koska mä en tosiaankaan  kerinnyt juosten hypylle. Jätin namin putken jälkeiselle hypyn taakse ja Tao tajus sen jälkeen edetä myös ilman namia. Just tälläsiä itsenäisen etenemisen harjotuksia meidän pitää tehdä selkeesti paaljon enemmän.

Sitten Taavin kanssa puomi hihnassa pari kertaa. Mä en muista onko se ikinä mennyt sitä ja ajattelin, että sitä vois vähän jännittää mutta pyhpah. :D Sirpa piti kiinni ja mä ojasin nami nenän edessä ja Taapi kiirushti teenpäin. Kolmannella kerralla palkkasin vasta ihan lopussa ja se meni ihan niinkuin vanhaa juttua. :) En ajatellut vieä hirveesti ottaa puomia, vaan vasta kontakteja laudalla ja puomi ainakin syksyyn asti hihnassa. Aata kokeillaan ekan kerran sitten joskus kesän lopulla, keinua varmaan sitten, kun puomissa uskaltaa päästää hihnasta.

Taon kanssa nopeutta puomille namialustan kanssa ja niin että Sirpa piti kiinni ja mä kutsun sillee et sil ois ihan mieletön hoppu puomille. (Kiitos vinkistä!)

Taavin kanssa vielä jotain putki hyppy hyppy hommelia. Koira tosi jees, mut mä en ihan mukana. Rimat oli tietenkin maassa.
Taavin kanssa, mulla on selkeesti pakko olla täysin ennakkoon suunnitellut treenit, koska heti kun mä en keskity 100% niin Taavikaan ei keskity. Huomasi taas tällä kerralla, että pikkusen paremmin suunniteltuna se olisi keskittynyt ihan mielettömän hyvin, koska nytkin se pystyi keskittymään ihan ok, vaikka mä vähän haahusin.

Hienot pojat!<3

Mul on kiire opettaa Tao 5päivässä peruuttamaan poispäin musta. Nyt se ottaa kahta askelta.. onnistuukohan :D