Ei päästy sitten 14.11 tokokokeeseen, kun olin kipeä. :( Ei mahda mitään, ensi vuodelle menee sitten seuraava virallinen tokokoe.

Viime perjantain ohjatuissa tokotreeneissä, meillä oli möllitoko, tuomarina meidän kouluttaja Pirkko.

Luoksepäästävyys 10
 -Perushyvä. Niin kauan kun Taolle ei leperrellä niin sen pitäs pysyä ihan rauhassa. :D

Paikalla makaaminen 8
- toisella käskyllä maahan. äääh

Seuraaminen kytkettynä 8½
 - Opettakaa mut kävelemään, opettakaa mut kävelemää, opettakaa mut kävelemään.  -_- Miksi suoraan käveleminen voi olla muka niiin vaikeaa. Tai kääntyminen pöhhhh. :o  Mutta Tao *niinpaljonkehujapienellehassulleotukselleetteiniitämahdukirjoittamaantähän*.
En pahemmin katellu, mutta tuntu että toimi. Ei edistäny tai seilannut paikkaa. Jeee!

Seuraaminen taluttimetta 8
 - Sama kuin kytkettynä. Paitsi yks perusasento jäi uupumaan.

Liikkeestä maahanmeno 10
- En kattonu yhtään oliko nopee vai ei (välil ollu viimeaikoin vähän hidas, sen jälkeen kun opetin sen myös kumartamaan). Mut kaipa se sit oli ainakin ihan jees.

Luoksetulo 10
 -JEE! Tao
a) Jäi odottamaan kun mä lähdin sen luota!
b) Tuli laukalla loppuun asti
c) Ei haukahtanut!!!
d) Ei törmännyt (tai no mun mielestä sivulle tulossa takaosal törmäspikkusen mut no ei ainkaan pahasti)
Eli jee. =)

Liikeestä seisominen 0
 - Hupsis. Ennakoi. Ollaan taidettu ottaa vähän liikaa kokeenomasia treenejä aina liikeet tietyssä järjestyksessä. :D Kutsuin Taon takasin seuraamaan ja sitten käsky, mutta mutisin käskyn tosi huonosti, joten koira tuli sitten vaan mukana jäljessä.

Hyppy 9
 - Hauhau haukahdus. Muuten hyvä.

Kokonaisvaikutus 10
 - "no toi teidän yhteistyö on hyvää ja kivaa kattoo" :)

YHTEENSÄ 161p



Muut kommentit:
Suurin ongelma ohjaajan liikkeet seuraamisessa. Muissa liikkeissä ohjaaja rennompi. Koiralla hieno oikea paikka.

Tossa on niin kiteytettynä meidän alokasluokan liikkeiden keskeisimmät jutut. Mä en osaa kävellä, mutta mulla on ihana koira, joka yrittää parhaansa silti tehdä oikein ja paikata mun ongelmat. Toi Hieno oikea paikka seuraamises oli jotenkin kiva kuulla, koska se ei todellakaan aina ole ollut, mutta ainakin edistystä on tapahtunut, kun vuosi sitten marraskuussa, me opeteltiin vasta perusasentoon tuloa ja opetin sen silloin jo liian eteen.
Tästä möllikokeesta jäi hyvä mieli, vaikka mä ite en edelleenkään osaa kävellä, mutta taas Tao oli jotenki hirmu ihana. Se on vaan nii vaikea selittää, mutta jotenkin jotakin. Maaman tokopanda-taomuru<3

Mä toivon, että äiti jaksais joku päivä tulla mun kanssa kentälle, kun treenaan Taon kanssa, että saisin videolle meidän seuraamista, koska nyt musta vaan tuntuu, että se  välillä jo ihan jees, mutta sitten en kuitenkaa ite nää kunnolla esim. poikitusta... Kuitenkin Taon seuraaminen on jotain ihan järkkyy ja mä en ole vain huomannut. :D